Целите на обучението са свързани с облика, съдържанието и обхвата на специалността, както и с възможностите за професионална реализация на завършилите в глобалната туристическа индустрия. Те се отнасят до получаването на знания и формирането на умения за:
създаването и прилагането на стратегии за менажиране, продуктово развитие и позициониане в условията на глобалната туристическа индустрия;
планирането, организирането и осъществяването на пазарни изследвания и количествени анализи за потребностите на туристическата индустрия;
маркетинговите дейности по успешното привличане на туристи в местата за настаняване, заведенията за хранене и развлечения, спортно-анимационните центрове и пригодените за туристическо ползване етнографски, културни, исторически и природни забележителности;
менажирането на различни видове туристически бизнес;
създаването на възможности за висока степен на самостоятелност при вземането на мениджърски решения в туризма.
Професионална реализация
Завършилите специалността могат да се реализират като: специалисти в областта на управлението на туризма на ниво отрасъл и на ниво туристически район; мениджъри и специалисти на туристически агенции /туроператорска и турагентска дейност/; мениджъри и специалисти в хотелиерството и ресторантьорството; организатори на събития; мениджъри и специалисти в областта на маркетинга и продажбите на туристически продукти и услуги: бранд мениджъри и специалисти в рекламата на туристически продукти и услуги; други специалисти в областта на управлението на проекти; екскурзоводи; спа и уелнес специалисти; специалисти по иновации в туризма; специалисти в областта на екологията и природоползването.